It takes two!

Var rätt trött dagen efter heldagen i Sydney. Jag och syrran sov ut och satt sedan på förmiddagen och pratade med Becca och hennes trevliga neighbour som hade kommit över. Tog sedan bilen och körde iväg till ett café som låg precis vid en utav stränderna i Woy woy. Därefter tog vi en eftermiddagspromenad på en annan strand. Förundrades ännu en gång över hur vackert Woy woy är!



Jag och beccas bil
Utanför Beccas hus, på gatan där vi bodde.









Vi letade efter krabbor..


Becca hade en lektion om alla farliga saker vi skulle akta oss för i havet.. Mindre kul. Den här blåa bläkfisken är  det tydligen rätt vanligt att man ser. Den lägger sina tentacklar runt någon kroppsdel och bränner dig. Hajarna finns överallt. Men bara du inte stör dom när dom ska äta i dusk eller dawn så borde det vara lugnt... 
    




Vädret som var i Sydney är rätt svårt att beskriva. En stunden var det jättevarmt så man svettades i linne och ena stunden frös man i jeans och tjocktröja. Men jag var rätt nöjd i min klädsel, är så frusen av mig. Men skulle säga att det är som en svensk sommardag, denna dag var det dock rätt molningt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0