Beach blonde hair.

Alla ni som önskar att ni vore brunare... Gör inte det! Blek och vit hy är fint! Jag önskar nästan att jag kunde få tillbaka den där vita färgen igen. Jag antar att man alltid vill ha det man inte kan få! Rött läppstift ser dessutom för taaaskigt ut till solbränd hud. I alla fall på mig. Har bara använt det en gång sedan jag kom till australien för snart fem månader sedan..




Har sedan länge tillbaka lovat några utav er som skrivit på kommentarsfälten att ge er några utav mina hårtips. Eller hårtips och hårtips, är ju inte direkt någon hårexpert. Tänker bara berätta för er vad jag gör. Så here we go:

- Försöker tvätta mitt hår så sällan som möjligt så tvättar det endast två-tre gånger per vecka.
- Avslutar alltid en hårtvätt med att skölja håret under iskallt vatten i en minut.
- Använder så lite schampoo som jag bara kan. 
- Flätar alltid håret i en snefläta innan jag går och lägger mig. Eh ja, om jag inte vart ute och partat då.
- Tio-femton minuter innan jag hoppar in i duschen trycker jag alltid in en handfull med balsam i det torra håret.
- Försöker (tråkigt nog) färga håret/utväxten så lite som möjligt. Om jag färgar så köper jag enbart färg och inte blekningsmedel.
- Badar jag i havet eller i någon pool försöker jag alltid sätta upp håret i en lilla my-knut på skallen. Sola frivilligt längre än en halvtimme gör jag nästan aldrig. Annars hade jag väl gjort det då också.
- Har aldrig någonsin plattat mitt hår och locktång försöker jag använda/använder jag väldigt sällan. 1 gång var 3:e månad? Knappt de. 
- Har endast fönat mitt hår en gång i mitt liv. Gör nog aldrig om det. Lufttork finns det något som heter har jag hört, hehe.
- Tuppera håret försöker jag att inte heller göra. Och en hårspray har jag inte ägt på fem månader. Som den backpackern jag är. Är annars tråkigt nog en sådan där skadar-ozonlagret-med-min-årliga-förbrukning-av-hårspray person.  
- Kammar aldrig håret heller för den delen. Reder ut tovor med fingrarna!
- Jag går aldrig till frisören längre efter ett traumatiskt frisörbesök år 2005. Dom mördade nästan hela håret! Seriöst. Så sedan dess tar jag kökssaxen själv och toppar håret. Funkar alldeles utmärkt och är gratis!

Och så ja, självfallet: rök inte, stressa inte, sup inte och ät bra mat! Superlätt? Eller hur, hehe!?

Köp hem torrschampoo om ni inte har't förresten!


Om du vågade göra någonting annat med ditt hår vad skulle det i sådana fall vara? Exempelvis frisyr, färg och så vidare?

Hade definitivt färgat hela håret brun-svart. Ungefär som denna snygga kvinna. Har velat göra det sedan urminnes tider. Får se, en dag kanske jag kommer med brun/svart hår! Ett tag var jag sugen på att skaffa sidecut också.. men inte längre.


Japp, de var det de. Hoppas ni fick lite hjälp på traven med erat hår nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0