I've got the job!

Lyckan just nu alltså. Går inte ens att beskriva! Har fått ett jobb med en timlön som kommer ligga på 260 kronor i timmen. Mitt andra års visum kommer skrivas under och boendet är redan fixat. Kommer ha egen pool och bo i ett sharehouse. Kommer jobba 8 timmar per dag. Måndag till fredag. Kan få jobba extra på lördagar om jag vill. Äntligen normala arbetstider! Och ni kan ju själva räkna ut hur mycket svenska kronor jag kommer tjäna per månad... 260x8x6x4.... Unbelievable!

Och juste kanske ska berätta vad mitt nästa yrke kommer vara................. *trumvirvel* landscaper! Alltså som en slags trädgårsmästare. Men kan även få dra enkla vattenledningar, spraya trädgårdar, klippa gräsmattor etc. Ska bli svinkul om ni frågar mig! Älskar att jobba med händerna och att få vara utomhus är stort plus! Och så ska det bli skönt att för en gångs skull ha ett jobb där jag slipper träffa klagande och irriterande kunder! Men ärligt talat, för den lönen hade jag nästan kunna gjort vad som helst. Runt den 15 april flyger jag dit i alla fall!

Och alla ni som oroar er och inte tror att detta kommer gå igenom. Jag har mycket säkra källor! Har en svensk tjej som jag håller kontakten med som jobbar där nu. Och det är även hon som har hjälpt mig att hitta boendet! Nu kanske det blir ett Sverigebesök i alla fall i år! Nedan, på punkt A, ser ni mitt nästa hem. Och Befinner oss just nu i Cairns. På andra sidan Australien. Flyget kommer ta cirka 3 timmar tror jag. Inte riktigt, men ungefär som från Sverige till Barcelona. Haha, sådana sjuka avstånd här!



Nej herregud nu måste jag sova! Bara fem timmar kvar tills vi ska stiga upp och åka iväg och dyka med tuber i great barrier reef! Kul att man har fiskfobi och vi har blivit varnade om att vi kommer få se meterlånga hajar imorgon..................... Inga kommentarer! Kanske lika bra att man inte är utvilad. Förhoppningsvis lägger man in några minuters powernap när hajarna simmar förbi!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Fy fan vad kul!! Grattis

2012-04-02 @ 18:40:26
URL: http://madhouse.webblogg.se/
Postat av: Vanadesse.

GRATTIIIIS Snygging!

2012-04-02 @ 21:15:10
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Angelica

TACK finingar!!!

2012-04-02 @ 23:11:58
URL: http://runawaydream.blogg.se/
Postat av: dad

Grattis till jobbet älskade Angelica !

Hoppas nu du har en fabulös dag på Barriärrevet och

att landskapsarkitektsjobbet går i lås i P.H i W.A.

Du är bara bäst o jag önskar dig all lycka i AUS.

10 miljoner kramar fran din vilsne,gamle,blinda o

gråtande största supporter.Dad

2012-04-03 @ 07:17:18
Postat av: Lena S

Men shit! fy fan va grymt! Grattis =)

2012-04-06 @ 19:13:55
URL: http://gopublic.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0