FRASER ISLAND AND CYCLONES!

Det är under dessa stunder som dom på Fraser Island som man vet att man lever! Har en livslust gånger hundratusen och tror jag nu dessutom bestämt mig för att verkligen ska försöka stanna här i två år. Med en visit till Sverige inbokat i sådana fall också! Älskar Australien mer och mer för varje dag som går. Mitt hjärta sväller över av all kärlek till detta land. Så Fraser Island då? Känns som att jag åkte dit som en människa, och kom tillbaka till fastlandet som en helt ny. Fy tusan vilka bra dagar detta har varit! Har träffat så mycket människor som inspirerat mig och jag har både fått se och uppleva så mycket saker så jag vet inte ens vart jag ska börja! Och så alla fantastiska människor som vi har fått umgåtts med dag som natt under alla dessa dygn - känns som man har blivit som en liten familj... Men har tyvärr inte mycket mer tid för uppdatering just nu. Och känner att jag måste uppdatera er om dagsläget, så mer bilder och text från Fraser Island kommer senare!






Så vi kom tillbaka från Fraser Island med en leende som sträckte sig upp till öronen. Gick in i receptionen och fick en smärre chock. En cyklon har träffat Airlie Beach och har tagit med sig hustak, bilar, träd och allt den kan få tag på i sin fart. Vägarna är dessutom översvämmade. Så innan vi kliver på vår buss som vi ska ta om en halvtimme så måste vi skriva på ett papper om att bussbolaget inte ansvarar för våra liv eller värdesaker under bussresan. Greyhoundbussen ska försöka ta oss så nära Airlie beach som dom bara kan. Men i nuläget tror dom bara att vi kommer komma till Mackay, en stad några timmar längre ned på kusten. I Mackay är dessutom all accommodation fullbokat, så är vi stuck där, är vi stuck utan något tak över huvudet och med en cyklon i krokarna. Blir kanske till att hyra en bil och sova i den tills cyklonen har dragit förbi. Men vi kan inte göra så mycket mer, för cyklonen är påväg ner hit nu till Fraser Island och vi måste ta oss uppåt eftersom vår båt till Whitsundays drar ut på lördag. Så, let's cross our fingers and hope for the best! Nu väntar, förhoppningsvis, en bussresa på 17 timmar! Airlie beach here we come?!


Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

JAAA du måste hem och hälsa på!!! :(

2012-03-21 @ 09:03:55
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Luiza

Ta hand om er <3

Postat av: Jenny

Massa kärlek!

2012-03-21 @ 22:44:40
Postat av: Nereida

Önskar dig det bästa på resan till A.B!

2012-03-21 @ 23:31:25
URL: http://limani.blogg.se/
Postat av: H a n n a W i l d

Vilken fin bild!

2012-03-22 @ 09:19:28
URL: http://hannawild.blogg.se/
Postat av: Angelica

Massa kärlek till er där hemma!!! <3

2012-03-22 @ 16:07:43
URL: http://runawaydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0