It's a new world, it's a new start. It's a new day in a new land and it's waiting for me.

Dom första orden i bloggen fick bli utav Bryan Adams. En utav mina största inspiriationskällor här i livet. Befinner mig nu alltså efter en lång lång flygresa på andra sidan jordklotet tillsammans med min syster och bästa vän Mikaela. Hur det känns? Alldeles alldeles underbart fantastiskt samtidigt som det känns extremt konstigt, men ja framförallt väldigt bra. Well, ny blogg och ny start i ett nytt land.

Så flygresan då? Jorå, fick börja med att betala 1300 kr i övervikt för min väska. Inte så kul start. Men så fort vi lämnat Bromma och svensk mark fick jag fjärilar i magen och fick äntligen tillbaka den där frihetskänslan som man bara kan få när man sitter på ett flyg till något land långt långt bort från Sverige. Smidig resa till Bryssel. När vi kom fram till Bryssel blev det dock värre. Mikaela insåg att hon hade glömt kvar sin mobiltelefon på flyget. Alla vi som känner Mikaela blir ju minst sagt inte förvånade. Är det tjugonde gången hon tappar eller glömmer någonting? Ja, förmodligen.

När hon sedan stormar ut ur flygplatsen för att gå till "upphittade saker" med mig väntandes innanför securitygaten så kände jag på mig att något skulle hända. Minst sagt, hon kom knappt in till flygplatsen igen, och hon var dessutom borta i en timme utan mobil eller pengar på sig. Fick mig nästan att få en hjärtattack och börja gråta på en och samma gång. För att göra en lång historia kort - vi löste allt tillslut och hon har nu en ny telefon. Sedan flög vi som sagt till Abu Dhabi, lärde känna en skön svensk kille som bor i Malmö som vi hade sällskap med. sedan Abu Dhabi till Sydney 13 timmar, tackar högre makter för flygbolaget Eithad airways. Fördrev tiden med fem nya filmer som går på bio just nu. 

Så 24 timmars flygning och 2 dygn senare landade vi alltså i Sydney. Känslan av att landa i landet man vet att man ska ha som hem ett bra tag framöver kändes redigt konstigt. Men värmen som mötte oss, människorna vi träffade dom första timmarna och dom främmande underbara dofterna som mötte oss var helt underbart. 



Sliten syster på Bromma airport.


Låt äventyren börja!


Kommentarer
Postat av: Jess

Trodde Mikka fick tillbaks sin telefon :O Men vad bra att allt ordnade sig iaf :)



Love you n miss you

2011-12-10 @ 12:12:14
URL: http://fashionjungle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0