In aeternum.



Vaknade upp för första gången på fyra månader utan att ha min syster/bästa vän vid min sida. Klump i magen och grötig hals. Känns inte kul alls och har vart nära till gråten hela morgonen. Har försökt tänka positivt, men det är lite svårt. Har ingen aning om när jag kommer få se min älskade syster igen. Månader, år? Har suttit ihop med henne dag som natt, 24 timmar om dygnet nu för så pass länge så det känns konstigt bara nu att inte kunna vända sig om och prata med henne. Så, grattis till alla er som får hem henne till sverige om någon dag - ta väl hand om henne! Fyra helt underbara månader tillsammans har vi haft på andra sidan jordklotet. Skulle vilja säga att det är dom fyra bästa månaderna i mitt liv. Men jag hoppar över det, vill inte använda just dom orden. Men ja, det går inte ens att förklara i ord för andra vad vi har varit med om. Overklighetskänsla när man tänker tillbaka på det, så bra har det vart. Önskar att vi kunde fortsätta vårt resande tillsammans härifrån, för vi fungerar verkligen hur bra som helst som varandras resesällskap. Men är oerhört tacksam för dom fyra månader vi fick här down-under ihop i alla fall!

Så statusuppdateringen lyder följande: Rätt ensam tjej kvar i Cairns tills på söndag. På söndag tar jag även flyget och bosätter mig 3-4 timmar härfrån. Kommer starta ett helt nytt liv på en helt, helt annan ort. Så kommer alltså bli väldigt tacksam för mejl och värmande ord hemifrån under dessa två närmsta veckorna..

Kommentarer
Postat av: Luiza

Varför åkte hon hem?

Klart det är tufft för dig vännen. Något annat vore knas, med tanke på vad ni uoolevt tillsammans de senaste månaderna...

Men du fixar det galant. Hon kommer alltid finnas i bakhuvudet, din syster, trots att ni går vidare på olika delar av världen, för vidare måste ni, ellerhur.



Kram på dig snygging.

Luiza

Postat av: dad

Ett stort Lycka till i W.A ! Kram G

2012-04-11 @ 10:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0