Size of Australia comparison to Europe.



Funderade på att ta bussen till jobbet på andra sidan kusten (nedanför broome)... Gav upp det ganska snabbt. Visst att man kan vara dumsnål liksom.. Skulle väl få rest i fyra dagar eller något sådant? Om man ska resa från en stad till nästa stad på kusten här i australien är det som att resa genom hela sverige på en dag. Från malmö till kiruna på en dag - inga problem!  

Kul fakta - Det får plats 17 stycken sverige i australien.

Här har ni en rätt bra karta också, om ni vill se mina planer, min reserutt och sådant i australien - väldigt fint ritat! Glömde visst att rita till att vi vart ovanför Cairns också. Var ju där på roadtripen!

Svart - platser jag varit på
Rött - platser jag bokat att jag ska till
Gult - platser jag kan tänka mig flytta till/bosätta mig på
Lila - platser jag vill besöka


Juste kan ju även meddela er som inte vet det att Australien är indelad i 6 delstater. Dessa delstater har dessutom olika tidsskillnader. Så när jag flyttar till Western Australia kommer det att bli en helt annan tidsskillnad jämfört med sverige! Ska försöka mig på att ändra klockan här på bloggen, så ni vet vad tiden är för mig. Kommer ha vart i tre delstater nu. Hälften kvar! Målet är att ha besökt alla, hehe.

Sverigefest utanför rummet nu. "Where are u from? Sweden! Ah Sverige, jag med.... Och jag med... Jag med!" Suck. Ska bli rätt skönt att få åka från alla miljoner svenskar här i Cairns. Förhoppningsvis/förmodligen kommer vi inte se en enda svensk i PH under alla dessa månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0