Full moon.

Fullmåne här nu. Önskar att jag kunde ta en lyckad bild av stjärnhimlen här in the outback. Så himla vackert, aldrig sett någon klarare stjärnhimmel. Bild tagen tidigare idag, jobbet i bakgrunden. Även fast det har varit strålande sol och boiling hot i två dagar nu så ringde polisen tidigare idag. Evakueringen av vår by ska tydligen börja nu. Kul. Tar allt med ro. Tänker inte börja oroa mig fören jag måste starta morgonen med att ta roddbåten våra 50 meter till jobbet. Folk kommer fortfarande törsta efter sin dagliga öl och rom & cola och jag har fortfarande timmar kvar i baren att jobba och pengar som ska rulla in. Ska ändå inte någonstans. Älskar livet här på landet mer och mer för varje dag som går. Precis slutat mitt kvällspass. Serverade nyss två trevliga poliser som blivit hit flygna av miltiärhelikoptrar. Vi tittade på Good luck chuck och drack rom och cola. 

Har btw aldrig fattat vad människor här menar när dom säger "Are you staying for some tea?" ... "Tea, i baren.. vi har inte ens tea här?" brukade jag tänka för mig själv. Idag fick jag det förklarat. Tea i australien betyder middag. Men ååh. Nä, ni skulle höra hur människor pratar här. Ni skulle dö. Alla slangord och deras accent, herregud alltså. Man måste verkligen anstränga sig för att höra vad människor säger. G'day mate. Can i have a schooner of four x gold, a pot of tooheys new and a stubby hanh superdry please? Säg det fort, ta bort varannan bokstav, mumlande, med hög musik i bakgrunden och med en grov accent. Haha, höll på att smälla av i början här. Men ja, nu förstår man betydligt bättre.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2012-02-06 @ 13:33:13
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: amanda

sv; nämen , va lustigt haha :) Ååh kul och höra! men när kommer du hem då? du är i australien ser jag!? Fan va nice!



snygg blogg förresten!

2012-02-06 @ 15:23:41
URL: http://aaami.devote.se
Postat av: yasmina

åh vad bra att ni klarat er undan översvämning lelica<3 har du försökt maila mig? har inte fått nå svar jue=( <3<3

2012-02-06 @ 21:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0