Feeding loorikets.

På zooet fick vi även mata fåglar! Har ju egentligen lite smått fågelfobi så fick ju lagom panik när minst 50 fåglar kom störtande mot mitt huvud. Träden var helt fulla utav Loorikets och när djurskötaren tog ut fågelmaten flög alla ned för att få mat. Ett jäkla kackel blev det så jag och syrran fick skrika till varandra för att ens kunna urskilja något ord. Rätt aggressiva jäklar! Fåglarna flaxade runt huvudet så att hårstråna reste sig, så på varannan bild ser jag tyvärr ut som en vättskrämd och hemskt missanpassad turist, haha.  Helt klart en kul upplevelse i alla fall och nu kan jag dessutom checka av "övervinna min fågelfobi" från listan... Dock tveksamt om den är helt borta.. Kommer nog alltid ha svårt med djur som flaxar.




Obs, det är fågelmat och inte fågelskit jag har på benet. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0