These are the best days of our lives!

I morgon åker jag och syrran ut på vår roadtrip! Går inte ens att sätta ord på hur taggade vi är för detta! Tänkte berätta om vår exakta reseplan, med datum och allting. Mest för eran skull där hemma så ni vet exakt vart vi befinner oss. Svårt att hitta bra bilder, så vill ni veta mer får ni nog läsa om varje ställe. Men lovar er, kommer peppra bilder under denna resa som ni ska få se sedan, hehe.


Så okej resplanen:

1. Brisbane, 7 mars - 12 mars

Här står först och främst shopping på schemat! Ja herregud vad jag ska shoppa. 6 veckor in the outback har gjort mig galen. Aldrig vart med om någon värre abstinens. Sedan ska vi även åka till Lone Pine Koala Sancturay där vi ska klappa kängurur och krama koalor. Planerar även in en/två feta utgångar samt lite pool och caféhäng. Lär bo på samma hostel som förrut. Ni vet den med rooftop poolen? Ska även hänga lite med Annabelle, vår fd kollega som flyttade dit för Uni. Juste, bio ska vi hinna med också!





2. Noosa, 12 mars - 16 mars 

Noosa är en liten metropol som många kändisar åker till. Har hört att detta är lite som australiens båstad... Noosa är en liten town med bra surf och extremt fin shopping a la dior, gucci osv. Alltså ingen shopping för mig. Så här blir det till att ligga på stranden, ta en surfkurs en dag, promenera genom Noosa nationalpark, gå på deras marknad och bara slappa. Blir många lata dagar här!





3. Hervey Bay, Rainbow beach, Fraser Island. 16 mars - 20 mars

Den här upplevelsen kommer nog definitivt bli den roligaste! Först har vi en surfkurs inbokad i Hervey bay. Samling dagen efter och sedan åker vi ut till Australiens största sandö. Kommer vara en grupp på runt 20-30 personer och vi kommer ta oss runt denna ö med hjälp av 4-hjulsdrivna bilar som vi ska köra runt i själva. Under dessa dagar kommer vi dessutom sova i tält. Campfires, sötvattensjöar, sanddynor, ett skeppsvrak, nationalparker, regnskog och massa annat ska vi hinna med!




4. Airlie Beach, Whitsundays, 21 mars - 27 mars

Mwaah, säger jag bara! Detta kommer också bli en helgrym upplevelse! Kommer ha några dagar i Airliebeach. Paradisstad precis vid havet med massa party! Tror några filmer blivit inspelade här.. Bl a så har filmen fools gold blivit inspelad här. Efter några dagar i Airliebeach drar vi ut och seglar i Whitsundays & på the great barrier reef på en stor segelbåt - the british defender.  Med all inclusive på båten. Vi valde även till att vi skulle få lära oss att segla. På whitsundays ska vi även hinna med Whitehaven beach, rankad som en utav världens top tio finaste stränder! Snorkling, guided bushwalks and visit coral beaches står det bl a att dom ska bjuda på under turen också.





5. Magnetic Island. 28 mars - 1 april

Nästa stopp på resan blir en ö längre upp på kusten som heter Magnetic Island. Detta är en mindre ö med massa fest, äventyr, vattensporter och fina stränder.




Cairns, 2 april - 10 april. 

Under dessa dagar i Cairns ska vi hinna med mycket. Vi ska hyra en wicked campervan och dra iväg på en fyra dagars campingtur/bo-i-bilen tur upp till djungeln vid Cape tribulation och Port douglas. Bara köra runt och leva livet. Älskar livet i en bil. Har ju bott en hel månad i sträck i en bil på Nya Zeeland. Det är bra grejer det, hehe. Vi ska även dra ut på en scuba-diving tur alltså dykning med tuber på great barrier reef. Förmodligen snorkla med någon haj. Uäh. Sedan ska vi även besöka det berömda Milla milla vattenfallet, kanske dra på någon krokodilsightseeingtur etc. Kan hända att vi gör skydiving här också på mission beach om våra pengar räcker till. Hoppas som tusan på det! Annars? Bada i lagunen, sola, åka partybuss, shoppa. Njuta. Och säga hejdå. Den 10 april drar syrran hem till sverige. Finns ju typ inte ord för hur mycket jag kommer sörja. Men life goes on. Förhoppningsvis. För sedan blir det till att försöka hitta ett nytt jobb, boende och en ny reskamrat där uppe!




Får se när jag uppdaterar igen. Man vet aldrig. Nu vet ni i alla fall vart jag kommer befinna mig och pyssla med ett bra tag fram över. G'night from the outback. 


Fy tusan vad vi ska njuta utav livet nu sis!! Sol, bad, party, vita stränder och massa nya äventyr i mer än en månad! Mwaaaaah!!


Kommentarer
Postat av: yannini

åh vad häärrligt lelica! tänker på dig o förstår om de dröjer innan jag får svar på nästa mail;)<3

2012-03-06 @ 16:53:28
Postat av: RockyRoute

Om ni ska ut i Brissy så ta bara en cab och säg The Valley. Om ni ska ut en Söndag måste ni antigen till Fluffys eller Normanby. Där är det asmycket folk å Söndagar! Åk gärna förbi Bretts Wharf restaurant, där brukade jag jobba ;) Brissy är verkligen kalas när det gäller utgångar. The Beat är bra, Cloudland också fast det är mer för snobbisar.. Jag är avis å er!!

2012-03-06 @ 17:33:41
URL: http://rockyroute.blogg.se/
Postat av: bex

vad härligt det låter :)

2012-03-06 @ 22:28:37
URL: http://bexxxie.blogg.se/
Postat av: IDA

Åååååååh vad spännande! Livin the dream, twin :D <3

2012-03-06 @ 23:53:46
URL: http://bad-ass.se
Postat av: Mimmmmí - blivande flygvärdinna

sv: jaa det kan jag förstå, saknade också promenaderna när jag var å reste i australien.



Fraser island är fantastiskt, helt jäkla underbart! =) Här är ett klipp på mig å min kompis från fraser island: http://www.youtube.com/watch?v=ojkaAFNbe8Y



Cairns är också bra härligt, partystad! Milla milla är sjukt vackert, en bild från min blogg-header är från milla milla!



du kommer ha galet roligt! :D

2012-03-07 @ 00:00:20
URL: http://larsdotter.blogg.se/
Postat av: BabyStrange

Låter hur soft som helst. Lite avundsjuk blir man

2012-03-07 @ 15:54:47
URL: http://poetsaredepressed.blogspot.com/
Postat av: Felicia

men herregud vad underbart det låter! blir ju riktigt avundsjuk :P

2012-03-08 @ 14:08:39
URL: http://hardluckwoman.webblogg.se/
Postat av: bella

åh vilket drömliv du lever då!!! njut en gnutta åt mig är du snäll :D

2012-03-08 @ 17:46:47
URL: http://nattstad.se/isabellegustavsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0