Scuba diving!

Jises. Idag är en dag när drömmar har infrias. Har haft en helt underbar dag på stora barriär revet! Åkte tidigt imorse och kom hem för någon timme sedan bara. Vet inte hur många timmar vi har legat och guppat i havet och kollat på fiskar och koraller! Lång dag, så är helt slut nu. Ska därför försöka ta det här så kort som möjligt.

Såg jag en livs levande haj? Ja, och dessutom när jag inte hade en enda kotte i närheten utav mig. Slutade nästan att andas för någon minut. Men hajen simmade lugnt förbi mig.... och jag blv inte uppäten.

Har jag övervunnit min fiskfobi? Ja, definitivt. Ville inte sluta försöka ta på dom. 

Vågade jag dyka ned 6 meter med tuber under havsytan? Ja, efter tre panikångestattacker när jag trodde att jag skulle dö så lyckades tillslut min (tyvärr hemskt snygga) aussieguide lugna ned mig och ta mig ned till den hemskt vackra världen där nere.

Är jag helt såld på att dyka med tuber nu? Ja. Jag måste lätt ta åtminstone open water cert nu!

Är jag ännu mer såld på att jobba på en båt? Ehm, ja utan tvekan? Definitvt ett måste!


Denna dag i bilder:




Älskar min pottfrilla


Satt och käkade lunch och fick syn på den här krabaten! Svärdfisk eller något liknande?





Besökte även en liten sandö mitt ute i ingenstans!








Vi har inte kunnat sluta le idag, och frågar ni min syrra så tycker hon att det här var den bästa dagen under alla dessa fyra månader i australien! Själv kan jag inte bestämma mig för vilken dag som varit bäst...
 
Nej nu ska jag slagga för imorgon drar jag och syrran ut på en roadtrip! Har hyrt en wicked campervan, och ska bo i bilen i tre dagar nu. Under dessa tre dagar ska vi hinna se Milla milla falls, åka på krokodiltur och få se och kanske mata vilda krokodiler(!), Atherton Tablelands, Port Douglas, Mission Beach, Josephine falls och massa massa annat! Ha de gött! Hörs när vi kommer hem. Kanske mobilbloggar om jag känner för't, vi får se!

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh vad ni är fina, systrarna Tudeen. Och ni ser verkligen genuint lyckliga ut.



Så avundsjuk att det gör ont, för övrigt.



PUSS

2012-04-04 @ 11:51:52
Postat av: JACKET

haaaaj! :O



grattis till jobbet foxy (även om jag sett fram emot att få hem dig)!! när planerar fröken att komma hit?! saknar dig <3

2012-04-05 @ 20:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0