In my lovely little bitty hometown.

Fan vad jag kämpar på med min viktnedgång. Har förlorat många pannor men många fler ska bort. Är snart uppe i  -25 kilo i alla fall. Knaprar grönsaker som aldrig för och kommer inte bli förvånad om jag snart förvandlas till en jäkla kanin. Så svårt att gå ned i vikt när man har fri tillgång till alkohol, och chefen dessutom vill supa ned en varje dag (för att det är socialt). Vi framstår ju definitivt som torrbollar här alltså. Dessutom står det alltid skålar med nygjorda färska pommes frites framme som man får ta hur mycket som helst av. Herregud, där gäller det att ha starkt psyke. Undra hur många gånger per dag jag tänker "inte ta en enda pommes frites när du går förbi skålen nu..... inte en enda en". Haha. Seriously, killing me slowly. 

I morgon SKA jag lägga mig ute i solen i två timmar! Om jag så ska behöva knyta fast mig själv där ute på solstolen.  Har skrivit här på bloggen att "nu ska jag ut i solen", men i själva verket har jag varje gång varit ute i fem minuter och sedan sprungit in fort som fan. Så jäkla varmt. Orkar inte med värmen. Man blir ju helt fried. Svetten rinner som en fors på kroppen och hårstråna kroknar sig av värmen. Typ. Men nu börjar jag bli så pass blek att till och med hårstråna på armarna är svarta. Fy. I morgon ska jag även svara på alla min nära och käras brev. Har gjort en fet lista på allt som ska göras i morgon och allt ska bockas av på den. Inklusive solningen och mordet på vår spygröna padda i toaletten. Där med basta. 

 

Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

25 kg?! Det kan fan inte va mycket kvar av dej babe :o?

2012-02-08 @ 19:02:32
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Michaela

Du är så förbannat duktig!! Är avundsjuk.

2012-02-08 @ 19:28:00
URL: http://madhouse.webblogg.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Tycker du ska dela med dig av dina bästaste smal-tips. För jag är helt värdelös på att motivera mig själv. Men du är fan en motivation om nåt, fan 25 kilo - det är ju typ hur mycket som helst, kan inte finna sspeciellt mycket kvar av dig hörru. Haha såg nu att vanadesse skrivit precis likadant Bloggskadade.

2012-02-08 @ 19:58:18
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: amanda

sv; aaah i see. Men shit va kul, 2 år är ju ett tag. men klart, man får väl se hur länge man trivs. men jäkligt med bra erfarenheter osv :)

Jaaarå, jag håller ställningarna på kära harrys så länge ;)

2012-02-09 @ 09:19:18
URL: http://aaami.devote.se
Postat av: dad

Oj, vad jag är glad att naturkatastrofen inte landade i erat knä...att ni har sol,jobb,varandra och TOTALLY LIVING YOUR RUNAWAYDREAM.Så nice med 1

hanterbart livspussel samt en massa äventyr att se fram emot.Jag är ännu gladare att ni inte ramlat in

i något skadligt beroende och att du kan motstå pommes friten...sluta banta nu...så du inte blir anorektiker...en fix ide kan lätt bli mani...Shit va skoj att ni trivs och please.. undvik stormar i

ett vattenglas...skvaller,pajkastning,by-tokerier in the outback... så tar du hand om o peppar syrran i med och motvind.Kram.The Preacher.Mangodaddy

2012-02-09 @ 10:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0